Proč i některé prohlížeče přestávají podporovat blokování reklam

0 Comments


Asi se všichni shodneme, že jednou ze zdaleka nejotravnějších věcí, se kterými se na internetu setkáme, jsou bezesporu reklamy, které na nás vyskakují při otevření prakticky jakékoliv webové stránky a otevření kteréhokoliv videa. Není tedy divu, že se lidé snažili vymyslet způsob, jak se jich zbavit. Tak vznikly první blokovače reklam, a velmi brzy se staly velmi rozšířenými. Dnes je používají prakticky všichni uživatelé.

 

Na to začaly reagovat nejen majitelé jednotlivých webových stránek, kterým tak klesal příjem z reklam, ale také jednotlivé prohlížeče. Mnohé z nich začaly blokování reklam obcházet, tak, aby se staly nefunkčními, zvláště na některých webech. Důsledkem pak je, že lidem jich je zobrazováno stále více, což je přesný opak toho, co chtěli. Ale proč to majitelé webových prohlížečů dělají?

 

kódování webové stránky

 

Je pravdou, že u webových stránek se to dá pochopit – jejich majitelé dostávají za zobrazování reklam peníze. To platí i pro videa, zvláště pro ta na YouTube. Není tedy divu, že právě tyto weby se snaží blokovače obejít v podstatě jakýmkoliv způsobem. Proč to ale platí i pro některé prohlížeče? Jaký mají důvod k tomu, aby nás nutily dívat se na reklamy?

 

i tady jde především o zisk

 

Důvod je v podstatě jednoduchý: tlak webmasterů a také fakt, že některé z nich, například Google Chrome či Microsoft Edge, samy provozují weby, které jsou navíc hojně navštěvované. Je tedy pochopitelné, že si chtějí uchovat příjmy z reklam. Navíc tím pádem budou mít také více investorů, neboť ti budou mít větší jistotu, že potenciální zákazníci jejich reklamy uvidí, což opět znamená vyšší zisky.

 

Je tedy jasně vidět, že zde opět jde především o peníze. To je ostatně důvod, proč se v podstatě nijak nepostihují nejrůznější podvodné reklamy, které se často v nejrůznějších podobách objevují – tedy alespoň dokud nedojde k nějakému velkému průšvihu. Běžní uživatelé jsou pak jen způsobem, jak tohoto zisku dosáhnout.